FONDUL DE RULMENT

Desi odata cu publicarea legii 230 / 2007, obligativitatea colectarii fondului de rulment nu mai este specificata, este totusi necesara constituirea acestui fond deoarece el reprezinta un fond intermediar cu ajutorul caruia sunt platite facturile lunare in termen. Pentru a intelege mai bine necesitatea fondului de rulment va propunem urmatorul exemplu simplist :

Presupunem ca un bloc este dat in folosinta proprietarilor la data de 01.01.2017 , acestia vor folosi utilitatile in perioada 01.01.2017 – 30.01.2017 , de asemenea, presupunem ca facturile de utilitati vor fi emise in datele de 3, 7 si 10 ale lunii urmatoare in functie de furnizori. Conform Normelor de Aplicare ale Legii 230 / 2007 , Art. 25 , administratorul blocului are un termen de 5 zile de a calcula si afisa listele de plata de la primirea ultimei facturi prin posta termen ce poate varia intre 3 si 5 zile .

  • A. 03.02.2017 – Factura de energie electrica – 200 lei – Scadenta 18.02.2017
  • B. 07.02.2017 – Factura de caldura – 5000 lei – Scadenta 22.02.2017
  • C. 10.02.2017 – Factura de apa – 2000 lei – Scadenta 25.02.2017

Daca administratorul va primi factura C in data de 14.02 si va emite listele de plata in data de 18.02, termenul facturii A este deja depasit.

De asemenea, proprietarii pot avea un termen scadent la plata cotelor de contributii pana la 20 zile, asadar in cazul ideal in care toti proprietarii isi vor achita facturile in termenul scadent, sumele pentru facturile repartizate in lista se vor incasa in data de 07.03.2017, moment in care toate facturile vor avea deja termenul scadent depasit si posibil vor intra in penalitati. Pentru a se evita aceasta problema se constituie fondul de rulment.

Fondul de rulment :

  1.  este individualizat pe apartament la nivelul celei mai mari intretineri din an – Conform Art. 24 Alin 1 – HG 1588 / 2007
  2. se incaseaza pe o chitanta separata de cote – Conform Art. 24 Alin 2 – HG 1588 / 2007
  3. este obligatia de plata a chiriasului daca este specificat in contractul de inchiriere – Conform Art. 24 Alin 3 – HG 1588 / 2007
  4. acesta este restituit in momentul vanzarii imobilului – Conform Art. 24 Alin 4 – HG 1588 / 2007pe baza de cerere !
  5. devine obligatoriu de platit daca adunarea generala stabileste colectarea acestuia – Conform Art. 32 Alin 1 – HG 1588 / 2007
  6. este evidentiat intr-un registru separat – Conform Art. 22 Alin 7 – HG 1588 / 2007 pe un model Conform OMEF 1969 – formular cod14-6-25/a

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *